Joga najlepszym ćwiczeniem fizycznym na pamięć

„Journal of Physical Activity and Health” opublikował badania z których wynika, że mózg skuteczniej pobudza dwadzieścia minut jogi niż intensywne ćwiczenia wykonywane w takim samym czasie.

Badania zostały przeprowadzone na 30 studentkach  z Uniwersytetu Illinois (USA).  Podczas nich udowodniono, że już jedna krótka sesja hatha jogi (jednego z najpopularniejszego i najłatwiejszego typu jogi) pomaga w koncentracji, zapamiętywaniu, szybkości myślenia.

Serie testów sprawdzających czas reakcji, koncentrację oraz pamięć, przeprowadzane były po każdej sesji jogi lub ćwiczeń uczestniczek. Testy wykazały że po sesji jogi studentki sprawniej przyswajały informacje i były bardziej skoncentrowane. Rezultatu takiego nie przyniósł trening na bieżni.

„Jedną z przyczyn może być zwiększona samoświadomość, która wynika z ćwiczeń medytacyjnych i oddechowych. Wiadomo także, że ćwiczenia te redukują stres i lęk, co również może przełożyć się na lepsze wyniki podczas testów” – mówi autorka badań, Neha Gothe.

Badania wcześniejsze dowiodły, że sesje jogi wykonywane regularnie podwyższają poziom kwasu gamma-aminomasłowego (GABA), co jest pomocne w zapobieganiu depresji.

Follow me!

Udostępnij na:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestPrint this pageEmail this to someone