Magnez

Magnez jest jednym z najważniejszych pierwiastków wpływających na prawidłową pracę naszego mózgu. Na pewno z każdy z nas zauważa, że jest on coraz częściej reklamowany, jako suplement diety zapewniający nam wspaniałą pamięć i niczym nie zakłóconą koncentrację. Czy takie hasła reklamowe są prawdziwe? Okazuje się, że faktycznie coś w tym jest. Najnowsze badania pokazują, że podwyższony poziom magnezu w mózgu usprawnia pamięć i uczenie u młodych oraz starszych szczurów.[1]

Nietrudno wyciągnąć z tego konsekwencje i dla człowieka. Jeśli zatem zależy nam na efektywnej nauce i lepszym zapamiętywaniu- uzupełnijmy ilość magnezu w organizmie. Jak to zrobić? Nic prostszego. Można albo udać się do apteki po jeden z wielu dostępnych na rynku suplementów diety. Mimo tego, że są one sztuczne, a nie naturalne, tak jak w produktach spożywczych, mają woje plusy. Chodzi głównie o to, że magnez jest trudno przyswajalny dla naszego organizmu. Żeby pozostał w nim na dłużej potrzebujemy witaminy B6, która właśnie jest częstym składnikiem wspomnianych suplementów.

Z medycznego punktu widzenia magnez uczestniczy aktywnie w najważniejszych etapach wytwarzania i wykorzystywania energii niezbędnej do wszystkich przemian metabolicznych oraz funkcji życiowych komórek. Odgrywa ważną rolę w fizjologii wielu układów: nerwowego, mięśniowego, sercowo-naczyniowego, oddechowego, pokarmowego, hormonalnego, krwiotwórczego, immunologicznego i kostno-stawowego. [2]

Tak więc, oprócz tego, że magnez poprawia pamięć, wpływa także korzystnie na działanie całego naszego organizmu. Dbając o zapewnienie odpowiedniej jego ilości w naszym organizmie, sprawimy, że nie będziemy mieli skurczy, pozbędziemy się również drgania mięśni. Jak widać, magnez to prawdziwe złoto dla naszego ciała!

Nie należy poprzestawać na chemicznie wytworzonym magnezie. Jeśli chcemy poprawić swoją pamięć a przy okazji zdrowie, uzupełnijmy swoją dietę o produkty, które zawierają dużą ilość magnezu. Znajdziemy go w takich produktach, jak:

  •  Pieczywo pełnoziarniste
  • Szpinak
  • Soczewica
  • Orzechy
  • Natka pietruszki
  • Czekolada gorzka, kakao [3]

Najlepszą wiadomością jest taka, że produktem spożywczym bogatym w magnez jest czekolada- zwłaszcza gorzka i kakao, a do jedzenia ich chyba nikogo nie trzeba specjalnie zachęcać. Wiadomo, że są to składniki dość kaloryczne, jednak można się czasem poświęcić i je zjeść, żeby zapewnić sobie dawkę magnezu. Zwłaszcza gdy za oknem plucha i zawierucha nic nie doda energii tak jak kubek ciepłego kakao.



[1] http://kopalniawiedzy.pl/magnez-pamiec-uczenie-szczury-ludzie-poziom-podwyzszony-synapsy-neuroprzekazniki-Guosong-Liu,9609

[2] http://www.magneb6.pl/magnez_pierwiastek_zycia.html

[3] Opracowanie własne na podstawie: http://www.udietetykow.pl/jak-wzbogacic-diete-w-magnez/

 

Follow me!